خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در دیدار با خانواده شهید فرهنگی بر نقش کلیدی دو واژه ولایت و شهادت در جامعه و ماندگاری نام شهدا بر تارک تاریخ ایران تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۹۷۱۳۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، به‌همراه سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص)، حسین شکرویان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد یعقوبی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، غلامرضا همتی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع، زینب داودی معاون سوادآموزی، فاطمه اخلاقی رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان و علی‌رضا کرد مدیر آموزش و پرورش شهرستان با خانواده سیدعلی زرگر شهید فرهنگی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیری در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اظهار داشت: دو واژه ولایت و شهادت، موجب نشاط و سرزندگی در جامعه می‌شود که اگر این دو را حذف کنیم بی‌شک اولین قدم را در راستای ایستایی و رکود جامعه برداشتیم و شعار رهسپاریم با ولایت تا شهادت، مصداق این موضوع است.

وی در ادامه افزود: تکریم شهدا در واقع باعث پویایی، نشاط و امیدآفرینی در جامعه می‌شود و قبل از خانواده معزز شهدا خود جامعه نیاز به این تکریم دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش از خانواده شهید فرهنگی خواست تا این نعمت به درجه شهادت نائل‌ آمدن را قدر بدانند؛چراکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت و چراغ فراروی زندگی همه افراد جامعه هستند.

وزیری با تأکید بر این‌که شهدا، افتخار جامعه هستند، افزود: وظیفه داریم یاد و نام و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم؛ هرچند شهدا عند ربهم یرزقون هستند و از حایگاه رفیعی در بهشت برین برخوردارند.

وی هم‌چنین با بیان خاطره‌ای از دوست شهیدش اظهار داشت: واقعیت این است که ما رفتیم و شهدا با اجر بزرگی که نصیب‌شان شده، ماندگار شدند و نام‌شان بر تارک تاریخ ایران تا همیشه می‌درخشد و به برکت خون شهدا و عظمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پرچم مقدس ایران در قلب اسرائیل و دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به اهتزاز در آمده و بر همین اساس، قدردان شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا هستیم.

وزیری در پایان این دیدار با تقدیم لوح و هدیه‌ای از خانواده شهید زرگر، تجلیل و تصریح کرد: عزت و سربلندی ما از برکت خون شهدا است و باید با عمل به وصیت‌نامه‌های شهدا ازجمله تعهد به کار و اخلاص در عمل و پیروی از ولایت با تمام توان در مسیر آن‌ها حرکت کنیم.

گفتنی است، شهید زرگر، ۲۰ دی ۱۳۳۷ در شهرستان سمنان به دنيا آمد و تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود که از سوی بسیج در جبهه حضور يافت و هفتم بهمن ۱۳۶۶ با سمت فرمانده دسته در گوجار عراق بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. پيكرش در گلزار شهدای امام‌زاده اشرف زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار